Erasmus+ KA2 projektas „Gyvenimas prie vandens“/„Living beside the water“

 

  

Projekto koordinatorius: Gymnasio Peramatos, Graikija

Partneriai:

Kauno Rokų gimnazija, Lietuva;
Escola Secundaria Manuel Cargaleiro, Portugalija;
I.E.S. La Bericia, Ispanija;
Instituto comprensivo „Micheli-Bolognesi“, Italija;
Dr. M. Tyrs pradinė mokykla, Čekija.

Trukmė: 24 mėn.

Projekto santrauka

Visos projekto partnerės, t.y. Graikijos, Čekijos Respublikos, Italijos, Lietuvos, Ispanijos bei Portugalijos mokyklos, nusprendė bendradarbiauti šiame projekte, nes mano, kad bendradarbiavimas yra produktyvesnis bei malonesnis būdas nei bet kuris kitas.

Iš visų aplinkos faktorių, esančių žemėje, vanduo yra vienas iš svarbiausių ir neatsiejamas nuo žmonijos civilizacijos raidos. Visų projekto partnerių gyvenvietės yra įsikūrusios šalia vandens šaltinių – ežero, upės ar jūros. Per amžius šių vietovių žmonių gyvenimai įvairiais aspektais ir kasdienine veikla buvo glaudžiai susiję su vandeniu, todėl šių vietovių žmonių veikla, gyvenimo būdas netgi ekonomika neįsivaizduojami be vandens. Be to, šiandien žmonių socialinė, ekoniminė, kultūrinė aplinka neatsiejama nuo įvairių skaitmeninių technologijų. Iš mokinių tikimasi aukšto kompiuterinio raštingumo tam, kad geriau ugdytų asmenines, socialines, kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis kompetencijas ir jas puikiai pritaikytų tiek ugdymosi procese, tiek profesinėse srityse. Taip pat tikimasi, jog mokytojai sugebės panaudoti visas šiuolaikinių technologijų teikiamas naudas ugdymosi procese.

Projekto tikslas ir uždaviniai

  • Ištirti vandens faktoriaus svarbą savo gyvenvietėse šiais aspektais: geografiniu, istoriniu, kultūriniu, gamtiniu, ekologiniu, ekonominiu, turizmo bei meno;
  • Lavintikompiuterinio raštingumo, anglų kalbos, kritinio mąstymo, bendradarbiavimo ir saviraiškos įgūdžius;
  • Stiprinti draugiškumą (ekologiją) aplinkai;
  • Susipažinti su Europos kultūrine įvairove ir plėtoti tarpkultūrinį bendravimą bei bendradarbiavimą;
  • Aktyviai veikti visuomenėje (savanorystės plėtra);
  • Plėtoti inovatyvių ir patrauklių ugdymo metodų naudojimą ugdymo procese;
  • Per patyriminę veiklą supažindinti mokiniussu įvairiomis profesijomis.

Visos 6 mokyklos projekte dalyvauja kaip lygios partnerės. Projekto veiklas įgyvendins projekte dalyvaujantys mokiniai bei mokytojai. Projektas įtraukia apie 270 mokinių (12-15 metų amžiaus) ir apie 80 mokytojų. Taip pat apie 200 mokinių tėvų prisijungs prie projekto suteikdami apgyvendinimo galimybę projekto dalyviams iš svečių šalių susitikimų metu.

Projekto metu suplanuoti 6 mokymosi ir mainų susitikimai, po vieną kiekvienoje mokykloje, apjungiant trumpalaikius mokinių grupių pasikeitimus ir trumpalaikius grupinius mokymus mokytojams. Prieš kiekvieną susitikimą visos mokyklos turi paruošti ugdomąją medžiagą bendram projekto darbui, tuo tarpu susitikimų metu vyks kitos įvairios užduotys, padėsiančios pasiekti projekto tikslų. Mokiniai turės analizuoti vandens svarbą savo gyvenvietėse, dalyvauti kūrybinėse-patyriminėse dirbtuvėse, mokymosi procesai vyks ir klasėse, ruoš prezentacijas, žais, kursvaizdinius pasirodymus, šokius, dalyvaus išvykose už mokyklos ribų, kad susipažintų su vietos vendens telkiniais ir vykdoma veikla šalia jų. Mokytojai taip pat dalyvausdirbtuvėse, susitikimuose, kurs prezentacijas, tyriamuosius darbus, stebės darbus klasėje, dalyvaus edukacinėse išvykose.

Projekto dalyviai įgis daugiau žinių apie vandens telkinius savo gyvenvietėse ir supras miesto bei vandens dinaminį ryšį bei jo svarbą. Mokiniai tobulins savo kompiuterinio raštingumo įgūdžius, kurs skaitmeninius produktus, pagerins anglų kalbos įgūdžius, sužinos apie inovatyvias ugdymosi praktikas bei naujus mokymosi metodus, tobulins saviraiškos ir komandinio darbo įgūdžius.Be to, dalyviai išgirs ir kitų projekto partnerių kalbas, gebės susipažinti su kultūrine, lingvistine, socialine bei tautine Europos įvairove ir plėtos tarpkultūrinį bendradarbiavimą.

Visi į projektą įtraukti asmenys patirs ilgalaikę projekto naudą. Mokiniams – tai gebėjimo mokytis kompetencijos lavinimas, pasitenkimimo savimi jausmas ir profesinių galimybių praplėtimas. Mokytojams – tai ne tik asmeninis, bet ir profesinis tobulėjimas. Lingvistinės ir kultūrinės įvairovės plėtra padės pasiekti platesnį suvokimą ir sustiprins pagarbą kitoms kultūroms bei tradicijoms. Tuo tarpu mokykloms šis bendradarbiavimas parodys būdus, kaip kurti modernią ugdymosi aplinką, įtraukiant naujus mokymosi metodus.

Projekto naujienos

Virtualus susitikimas Portugalijoje

(Erasmus + projekto „Living beside the water“ veikos)

Kad ir koks keistas būtų šis pandeminis laikotarpis, Kauno Rokų gimnazija ir Erasmus + projekto „Living besides the water“ partneriai iš Graikijos, Čekijos, Ispanijos, Italijos susitiko virtualiame susitikime Portugalijos mieste Amora, Scundaria Manuel Cargaleiro mokykloje.

Pirmoji virtualaus susitikimo Portugalijoje diena (gegužės 24 –oji) buvo kupina nuostabių įspūdžių. Šią dieną keliavome į Scundaria Manuel Cargaleiro mokyklą kartu su kitomis Erasmus+ projekto „Living beside the water“ komandomis. Mokyklos pristatymo vaizdo įrašas buvo toks nepaprastai fantastiškas, kad net apėmė jausmas jog keliauji gyvai iš klasės į klasę su mūsų puikia Portugalijos komanda.

Antroji susitikimo diena (gegužės 25 –oji) – pažintis su šalių kultūros paveldu. Kiek daug panašumo mums suteikia bendra istorinė patirtis! Kokie gražūs skirtumai tarp šalių! Išmėginome įvairias prezentacijų programėles: prezi, genial.ly, storyjumper ir kt. Tikiuosi, kad Lietuvos komanda projekto partnerius taip pat suintrigavo Lietuvos kultūros paveldu. 7 b klasės mokiniai Matas Zeigis ir Skaistė Gražulevičiūtė puikiai pasirengė namų darbą – pristatymą apie kultūros paveldą Lietuvoje https://prezi.com/view/OTV4flP1InRRQlZE9SN7/  Kai po pandemijos gyvenimas sugrįš į įprastą kasdienybę, lauksime svečių ir aplankysime nuostabias vietas, apie kurias daug išgirdome.

Trečioji projekto (gegužės 26 –oji) „Living beside the water“ diena. Portugalijos komanda mokė projekto dalyvius kurti plakatą naudojant „Canva“ programėlę. Puiki patirtis tiek studentams, tiek mokytojams. O svarbiausia susitikimo emocijos – smagus darbinis šurmulys ir plakato gimimo akimirkos. I b klasės mokinys Erlandas Prakapavičius puikiai susidorojo su plakato kūrimo subtilybėmis. Plakate buvo ir nuostabus mūsų buvusio mokinio Manto Mackevičiaus video, kurį jis mielai padėjo mums paruošti iki susitikimo Portugalijoje.

Ketvirtoji projekto (gegužės 27 –oji) diena buvo puikių pristatymų ir naujų įgūdžių ugdymo diena. Tiek daug įdomių faktų apie įvairius paveldo objektus prie upių, ežerų ir jūrų pamatėme. Daug istorinių ir kultūrinių faktų sužinojome, anglų kalbą pralavinome, vandens svarbą žmogaus gyvenimui supratome. Portugalų komanda pravedė naudingą pamoka apie e-twinning platformos galimybes projekto dalyviams.

Penktoji diena (gegužės 28 –oji). ĮDOMI PATIRTIS, DŽIAUGSMAS, LAIMĖ, ŽINIOS.,NAUJOS KULTŪROS, NUOSTABU, GAMTA, KŪRYBIŠKUMAS….. ir dar daug gražių žodžių, kuriais projekto dalyviai įvertino visos savaitės veiklą. Matėme nuostabius Portugalijos peizažus, kurie savo grožiu prilygo įspūdingiems dailininkų marinistų paveikslams. Buvo gera patirti nuostabią bendrystę ir buvo šiek tiek gaila, kad negalėjome gyvai vaikščioti gražiose Amora gatvelėse.

Loreta Jankūnienė                                                                                                               

Paskelbta 2021-06-01

Virusas nesustabdė Erasmus+ projekto „Living Beside the Water“

Kovo 15–19 dienomis mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai po beveik metus trukusios pertraukos ir vėl susitiko su Erasmus+ projekto „Living besides the water““partneriais iš Čekijos, Graikijos, Ispanijos, Italijos ir Portugalijos. Šį kartą susitikimas vyko Čekijoje, Primary School of Dr. M. Tyrs, Ceska Lipoje . Tiesa, tai buvo ne gyvas, o virtualus susitikimas. Nors ir neteko pajusti gyvo bendravimo džiaugsmo, bendrystės dvasia tvyrojo visą susitikimo savaitę. Gal būt prie šio jausmo prisidėjo ir benri Covid -19 pandemijos išgyvenimai. Visą savaitę mokiniai pristatinėjo savo namų darbus: supažindino su savo gyvenamosios vietos istoriniais faktais, pristatė kurtas lėles – talismanus ir pasitelkdami savo vaidybinius gebėjimus pasakojo apie vandens svarbą žmogaus gyvenime, mokėsi kurti prezentacijas, naudodami įvairias IKT įrankius. Kiekvieną dieną mokiniai ir mokytojai siuntė vienas kitam šypsenas ir vilties kupinus žodžius, išreikšdami viltį susitikti greitu metu gyvai.

Projekto koordinatorė Loreta Jankūnienė


Virtualaus susitikimo prezentacija „The water factor in terms of history“


Lėlė – talismanas:


Kauno Rokų gimnazijos spektaklis „Tavo pasirinkimas“:


Lėlės-talismano pristatymas: https://www.storyjumper.com/book/read/78194275/60350aa63c8ab


Interviu po susitikimo:

Paskelbta 2021-04-07

Erasmus + KA2 projektas „Living Beside the Water“ startavo: rudeniškas pasivaikščiojimas po Joanniną Graikijoje

Šiais mokslo metais Rokų gimnazijoje pradėtas įgyvendinti Erasmus+KA2 projektas „Gyvenimas prie vandens“/„Living beside the water“. Lapkričio 11-17 dienomis trys mūsų gimnazijos mokiniai – Arnas Puidokas (Ib kl), Gustė Pažėraitė (8a kl.) ir Erlandas Prakapavičius (8b kl) bei trys mokytojai Loreta Jankūnienė, Aurelija Andriuškienė ir Povilas Pogauskas vyko į pirmąjį susitikimą Graikijoje Ioanninos mieste.

Pagrindinė susitikimo tema  – vandens telkinių, šalia kurių gyvename geografija ir geologija. Mokiniai iš kiekvienos šalies – Graikijos, Ispanijos, Lietuvos, Čekijos, Italijos ir Portugalijos – pristatė vandens telkinius, šalia kurių gyveną. Mūsų moksleiviai parengė pristatymą anglų kalba apie Nemuną, Nerį ir Jiesią. Taip pat susitikimo metu buvo išrinktas projekto logotipas, sukurtas kiekvienos šalies talismanas, mokiniai ir mokytojai mokėsi dirbti su įvairiomis kompiuterinėmis programomis (kūrė elektroninę knygą ir klausimyną bei šešiakalbį žodyną) ir daug bei linksmai bendravo. Gyvendami šeimose, mokiniai galėjo geriau pažinti  Graikijos kultūrą, atrasti panašumus ir skirtumus.

Apie tai, kaip sekėsi Graikijoje, rašo ir  projekto dalyvis Erlandas: „Erasmus + mainų kelionė į Graikiją buvo ne tik edukacinė, bet ir  puiki kultūrinė patirtis. Organizatoriai mums parodė rudenišką Graikijos grožį . Aplankėme nemažai muziejų, Pamvotio ežero salą, Ioanninos tvirtovę. Išmokome ne tik istorijos, bet ir susipažinome  su senąją graikų kultūra. Matėme miesto, bei netoli esančio Peramos kaimelio grožį naktį. Lankėme Zagorohorios kalnus, bei Peramos olą, kupiną stalagmitų ir stalaktitų. Paragavome  nemažai tradicinių patiekalų,  ne tik stebėjome, bet ir šokome tradicinius graikų šokius. Jautėme  šiltą, bei jaukią atmosferą. Džiaugiuosi, kad sutikau nemažai nuoširdžiai  bendraujančių žmonių, kurie padarė ir taip šviesią šalį dar šviesesne. Norintiems keliauti ir iš arčiau susipažinti su kitos šalies kultūra, pagilinti anglų kalbos žinias, bei kitus gebėjimus ir susirasti puikių draugų patarčiau nepraleisti šanso  ir sudalyvauti Erasmus + projekte.“

Loreta Jankūnienė ir Erlandas Prakapavičius

Paskelbta 2019-11-24

Projekto rezultatai

Susitikimas Graikijoje Loanninos mieste:

Interviu po susitikimo Čekijoje:

Inteviu po susitikimo Portugalijoje:

Žodynai Atnaujinta Dydis
Multilingual vocabulary. chapter 1, 2, 3 2021-08-05 12:32:02 1.11 MB

Atnaujinta: 2024-02-23
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.55 – 10.40
  • 4. 11.00 – 11.45
  • 5. 12.15 – 13.00
  • 6. 13.10 – 13.55
  • 7. 14.05 – 14.50
  • 8. 15.00 – 15.45