Tarptautinis Erasmus projektas: Prancūzijos ir Lietuvos mokinių kūrybinis bendradarbiavimas

Į mūsų gimnaziją atvyko svečiai iš Prancūzijos – College Lottin de Laval Rue des Frères Bigo mokyklos 7–8 klasių mokiniai bei jų mokytojai. Ši draugystė – tai daugiau nei mainai: tai kultūrų pažinimas, bendri kūrybiniai siekiai ir tarptautinės partnerystės stiprinimas.

Pirmoji susitikimo diena prasidėjo šiltu sutikimu. Gimnazijos direktorė tarė sveikinimo žodį tarptautinei mokinių grupei, palinkėdama įsimintinų akimirkų ir kūrybingų atradimų. Kad bendravimas vyktų sklandžiai, mokiniai žaismingai stengėsi įsiminti vieni kitų vardus, o netradicinio orientacinio žaidimo metu (naudodami „Actionbound“ programėlę) susipažino su gimnazijos erdvėmis. Ši patirtis ne tik suteikė džiaugsmo, bet ir padėjo greičiau perprasti mokyklos aplinką.

Vėliau mokiniai dirbo tarptautinėse komandose, kuriose kartu analizavo vieną žymiausių lietuvių liaudies pasakų – „Eglė žalčių karalienė“. Tai buvo pirmasis žingsnis į savaitės trukmės kūrybinį projektą – pasakos animacijos kūrimą. Diskutuodami mokiniai aptarė darbų planą, pasiskirstė atsakomybėmis ir kibo į veiklą. Pasitelkę „Tinkercad“ programą mokiniai kūrė pasirinktų pasakos veikėjų 3D modelius, kuriuos spausdino 3D spausdintuvu – tai puikus pavyzdys, kaip šiuolaikinės technologijos gali praturtinti kultūrinį ugdymą.

Po veiklų gimnazijoje visa grupė vyko į Romuvos edukaciją, kur mokėsi video animacijos kūrimo naudojant „Stop Motion Studio“ programėlę. Čia mokiniai mokėsi, kaip statinį vaizdą paversti gyvu pasakojimu – jų laukė pirmieji bandymai, kūrybiniai sprendimai ir draugiškas bendradarbiavimas.

Pirmoji projekto diena buvo kupina įspūdžių, šypsenų ir bendrumo. Ji padėjo ne tik susipažinti, bet ir pradėti bendrą kūrybinę kelionę, kurioje susijungia dvi kultūros, dvi kalbos ir viena bendra – mokymosi džiaugsmo – kalba.

 

Antra diena: kūryba ir tradicijos tarptautiniame Erasmus+ projekte.

Projekto diena prasidėjo prancūzų mokinų pristatymu apie savo šalį, kultūrą ir mokyklą kitiems gimnazijos mokiniams. Tai buvo ne tik informatyvus, bet ir įkvepiantis pasakojimas, leidęs pasijusti tarsi trumpam nukeliavus į Prancūziją – į spalvingą, menišką, kultūra alsuojančią šalį. Pristatymas sulaukė daug dėmesio – bendraklasių akyse žibėjo smalsumas ir pagarba bendraamžių pastangoms įveikti viešojo kalbėjimo baimę.

Šiandienos projektinio darbo tema buvo susijusi su lietuvių senosiomis tradicijomis – mokiniai gilinosi į vilnos vėlimo meną. Ši veikla virto ne tik edukaciniu užsiėmimu, bet ir kūrybine kelione po lietuvių mitologijos pasaulį. Kiekvienas dalyvis vėlė pasirinktą personažą iš legendinės pasakos „Eglė žalčių karalienė“ arba kūrė dekoratyvinius elementus, kurie bus panaudoti bendrame scenos fone. Tai puiki proga per meną ir amatą pažinti Lietuvos kultūrinį paveldą bei kartu ugdyti meninę saviraišką.

Po kūrybinių veiklų gimnazijoje mokinių laukė dar viena įsimintina patirtis – apsilankymas Salomėjos Nėries muziejuje. Čia visi dalyviai pasinėrė į improvizacijos pasaulį: jie, pasiskirstę vaidmenimis, anglų kalba improvizavo pasaką apie Eglę. Tai buvo išskirtinė galimybė susitikti su literatūra kitu kampu – per teatrą ir vaizduotę.

Dienos pabaigoje visi susibūrė į tradicija tapusią Šeimos dienos šventę, kurioje vyko gausybė aktyvių ir linksmų veiklų. Čia jau nebesijautė skirtingų tautybių – visi tapo viena didelė, linksma, draugiška tarptautinė šeima. Džiaugsmas, šypsenos ir nuoširdus bendravimas paliko neišdildomą įspūdį.

Ši diena dar kartą įrodė, kad mokymasis gali būti ne tik naudingas, bet ir kupinas įkvėpimo, emocijų bei žmogiško ryšio.

 

Trečia diena: kūrybinė kelionė per garsus, formas ir istorijas.

Trečioji tarptautinio Erasmus+ mainų projekto diena tarp Lietuvos ir Prancūzijos mokyklų virto kūrybos ir atradimų švente. Mokiniai ne tik toliau gilino pažintį su menu bei technologijomis, bet ir stiprino tarpkultūrinį bendravimą per bendrą veiklą, kurioje kiekvienas galėjo atskleisti save.

Diena prasidėjo integruota muzikos pamoka, kurios metu dalyviai nagrinėjo žmogaus emocijas per garsus. Pasirinkę jiems patinkančius muzikos instrumentus, mokiniai grupėse kūrė improvizuotus muzikos takelius, leisdami emocijoms skleistis per ritmą, melodiją ir garsų sąskambius.

Vėliau mokiniai grįžo prie animacijos pasaulio, kur jų laukė pažintis su 3D pieštukų galimybėmis. Išbandę šią inovatyvią technologiją, jie sukūrė labai gražius animacijos elementus – tai tapo dar vienu žingsniu link bendro animacinio projekto. Taip pat buvo tęsiamas darbas prie foto dėžučių, kurios bus naudojamos kuriant sustabdyto kadro animaciją (stop-motion). Kruopštus jų dekoravimas virto tikru meniniu procesu, į kurį įsitraukė kiekvienas projekto dalyvis.

Popietę projekto dalyviai praleido Kauno lėlių teatre – vietoje, kur susilieja istorija, menas ir paslaptis. Ekskursijos metu mokiniai susipažino su teatro užkulisiais, lankėsi dirbtuvėse, kuriose gimsta lėlės ir scenografija, matė pagal originalius, UNESCO saugomus brėžinius atkurtas istorines lėles. Edukacinės veiklos metu jie leidosi į pažintį su dviem iškiliais Lietuvos menininkais – lėlininkystės ir animacijos pradininkais Stasiu Ušinsku bei Vladu Starevičiumi. Jų kūrybiniai keliai, įdomios istorijos ir meniniai atradimai įkvėpė jaunuosius kūrėjus pažvelgti į lėlių teatrą ne tik kaip į pramogą, bet ir kaip į sudėtingą, daug žinių bei kūrybos reikalaujantį meną.

 

Ketvirta diena. Kūrybos laisvė – bendros animacijos kalba.

Tarptautinio Erasmus+ mainų projekto tarp Lietuvos ir Prancūzijos mokyklų ketvirtoji diena vainikavo bendros kūrybos savaitę – mokiniai baigė darbus prie savo galutinio projekto: animacinio filmo pagal lietuvių liaudies pasaką „Eglė žalčių karalienė“. Ši kūrybinė kelionė ne tik suartino skirtingų šalių jaunuolius, bet ir atvėrė plačias erdves jų vaizduotei, saviraiškai bei bendradarbiavimui.

Dirbdami tarptautinėse grupėse, mokiniai jungė kultūrinius patyrimus, technologinius įgūdžius ir meninę nuojautą. Per kelias intensyvias dienas jie išmoko dirbti su programėle Stop Motion Studio, susipažino su 3D modeliavimo principais, išbandė darbą 3D pieštuku, mokėsi vilnos vėlimo technikos. Kūrybiniams sprendimams įgyvendinti jie taip pat naudojo spalvotą popierių, plasteliną, medvilnę ir net gamtos dovanas – medžių lapus, smėlį, akmenėlius. Tačiau svarbiausia priemonė, kurią visi be išimties naudojo – jų beribė fantazija.

Svarbus šio projekto principas – kūrybos laisvė. Mokytojai šį kartą atsisakė pavyzdžių, nurodymų ar vertinimų – viskas patikėta pačių mokinių sumanymui ir įgyvendinimui. Šis sprendimas pasiteisino su kaupu: animacija gimė originali, šilta, kupina netikėtų sprendimų. „Eglė žalčių karalienė“ šįsyk prabilo šiuolaikiniu vizualiu formatu, bet neprarado pasakos gilumo ir emocinės jėgos.

Kad projekto tikslas būtų plėtojamas ne tik per praktinę kūrybą, bet ir per kultūrinį pažinimą, mokiniai gilinosi į animacijos istoriją – susipažino su animacijos pradininku ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Jie taip pat dalyvavo edukacinėse veiklose, kurios padėjo geriau suprasti „Eglės žalčių karalienės“ simboliką bei svarbą lietuvių tautinei tapatybei. Kūrybinės dirbtuvės virto teatro scena – mokiniai patys įsijautė į personažus, improvizavo, išgyveno pasakos dramą tarsi tikri aktoriai.

Šios dienos veiklose atsirado vietos ir kultūriniam skoniui – tiesiogine to žodžio prasme. Norėdami prancūzų bičiulius supažindinti su lietuviška virtuve, Lietuvos mokiniai patys gamino vieną iš ikoniškiausių nacionalinių patiekalų – šaltibarščius. Tai buvo ne tik kulinarinė pamoka, bet ir nuoširdus gestas dalintis savo tradicijomis. Prancūzų mokiniai ir mokytojai noriai ragavo, domėjosi ingredientais, stebėjosi neįprasta spalva ir gaiviu skoniu.

Dienos kulminacija tapo diplomų įteikimo ceremonija. Tai buvo akimirka, kai kiekvienas dalyvis buvo įvertintas ne tik už pasiektą rezultatą, bet ir už įdėtą širdį, kūrybiškumą bei gebėjimą dirbti komandoje. Erasmus+ savaitė baigėsi, bet jos įspūdžiai ir patirtys, be abejo, išliks ilgam.

 

Penkta diena: kultūrinė kelionė, kuri įkvepia

Tarptautinio Erasmus+ mainų projekto tarp Lietuvos ir Prancūzijos mokyklų savaitė skaičiuoja jau penktąją dieną. Po intensyvių kūrybinių veiklų ir dirbtuvių atėjo metas šiek tiek atsipūsti – tačiau tikroji edukacija nesibaigia net ir poilsiaujant. Didelė tarptautinė mokinių komanda šįkart leidosi į kultūrinę kelionę – į Lietuvos širdį, sostinę Vilnių.

Pirmasis sustojimas – teatras. Ne bet koks, o tikras magiškas reginys, kuris nepaliko abejingų. Mokiniai ne tik stebėjo pasirodymą, bet ir patys patyrė, kaip netikėti aktoriaus triukai sukuria iliuziją, žavi ir stebina. Džiugesys, nuostaba ir šypsenos – emocijos liejosi per kraštus. Šis susitikimas su gyvuoju menu buvo tarsi simbolinis šių mainų akcentas: kūrybiškumas, bendrystė ir įkvėpimas.

Vėliau laukė rami popietė pasivaikščiojant po Vilniaus senamiestį – istorinę erdvę, kurią UNESCO įtraukė į pasaulio paveldo sąrašą. Siaurų gatvelių žavesys, senųjų pastatų didybė ir šiltas pavasario oras sukūrė ypatingą atmosferą. Ištvermingiausieji mokiniai nepasidavė nuovargiui ir užkopė į Gedimino bokštą, kur jų laukė kvapą gniaužianti miesto panorama.

Grįžtant namo dar vienas būtinas sustojimas – Trakai. Vaizdingame kraštovaizdyje iškilusi Trakų pilis kvietė visus susiburti bendrai nuotraukai, nes norėta kuo daugiau išsaugoti prisiminimų.

Tarptautinis Erasmus+ projektas – kūrybiškumo, bendradarbiavimo ir pažinimo šventė

Lietuvos Prezidento Antano Smetonos gimnazija jau ne pirmus metus aktyviai dalyvauja tarptautiniuose „Erasmus+“ projektuose. Šįkart į mūsų mokyklą atvyko 7–8 klasių mokiniai iš Prancūzijos College Lottin de Laval Rue des Frères Bigo mokyklos. Tai – neeilinis įvykis, atveriantis duris tarpkultūriniam dialogui, bendradarbiavimui ir naujoms pažintims. Projekto tema šiais metais – tarpkultūrinio bendradarbiavimo, mokymosi kompetencijų bei anglų kalbos vartojimo įgūdžių ugdymas per teatrinę ir meninę veiklą.

Vienas iš svarbiausių šio projekto tikslų – skatinti mokinius pažinti meną ir kūrybiškumą netradiciniu kampu. Pasitelkus teatrą ir menines išraiškos priemones, mokiniai ne tik tobulino savo kalbinius gebėjimus, bet ir mokėsi dirbti komandoje, geriau pažinti vieni kitus ir kitų šalių kultūras.

Projekto kulminacija tapo kūrybinis darbas, paremtas lietuvių liaudies legenda „Eglė žalčių karalienė“. Tarptautinė mokinių komanda, pasitelkusi įvairias šiuolaikines ir tradicines edukacines priemones – 3D spausdintuvą, 3D pieštukus, vilnos vėlimą, kitas menines technikas – kūrė savo originalią šios legendos interpretaciją. Mokiniai išbandė animacijos kūrimo programėlę „Stop Motion Studio“, lankėsi edukacinėse veiklose Salomėjos Nėries muziejuje ir Kauno lėlių teatre. Šios patirtys padėjo jiems geriau įsijausti į kūrybinį procesą, pažinti ne tik meną, bet ir Lietuvos kultūros paveldą.

Šio projekto metu kiekvienas mokinys galėjo atsiskleisti, parodyti savo talentus, mokytis vienas iš kito. Buvo ugdomas ne tik kūrybiškumas, bet ir atsakomybė, gebėjimas veikti grupėje, savarankiškai priimti sprendimus bei reflektuoti patirtį. Tarptautinė patirtis tapo neįkainojamu žingsniu kiekvieno dalyvio asmeniniame ir akademiniame kelyje.

Džiaugiamės šiuo puikiu rezultatu ir kviečiame visus pasidžiaugti mūsų gimnazijos mokinių darbu. Ši patirtis tik dar kartą įrodo, kad mokymasis gali būti ne tik naudingas, bet ir įkvepiantis – kupinas kūrybos, atradimų ir nuoširdaus bendravimo.

Autorius:
Sandra Šimoniūtienė, Donata Butkevičienė, Neringa Uldinskienė

Nuotraukos:
Sandra Šimoniūtienė, Donata Butkevičienė, Neringa Uldinskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas